Hledání
Rok 2022 přinesl mnoho změn a výzev. Pojďme se společně ohlédnout, co vše se nám podařilo uskutečnit. Získání nové autorizace, rozšíření systému o další skupinu elektrozařízení, vizuální oživení značky EKOLAMP, zcela nové webové stránky a mnoho dalšího.
Mezi další komodity, u kterých se uvažuje o zavedení recyklačních příspěvků, patří oblečení, nábytek či hračky. Dotkne se nová legislativa i členů EKOLAMPu? Ministerstvo životního prostředí zvažuje zpoplatnění výrobků, které končí v komunálním odpadu, a na které výrobci či distributoři neodvádějí příspěvek na jejich likvidaci.
aneb osvěta není nuda. Pojďte se s námi vzdělávat a zároveň bavit. V našich edukačních materiálech určených zejména pro děti a mládež se brzy začnete setkávat s touto povedenou partičkou.
EKOLAMP plní za výrobce elektrozařízení řadu zákonem stanovených povinností.
EKOLAMP plní za výrobce a distributory elektrozařízení řadu zákonem stanovených povinností. Jednou z nich je i osvěta široké veřejnosti, jejímž cílem je zvýšit povědomí spotřebitelů o zpětném odběru a recyklaci elektrozařízení, což přispívá k ekologickému chování a udržitelnému životu.
Ministerstvo životního prostředí publikovalo výsledky průměrného složení tuzemského směsného komunálního odpadu v roce 2022. Analyzovalo terénní vzorky podle certifikované metodiky a celkem tak prozkoumalo 635 vzorků o celkové hmotnosti 19,6 tuny.
Dlouho očekávaný balíček návrhů Evropské komise, který má zjednodušit tzv. ESG reporting pro evropské firmy, byl zveřejněn 26. února.
Společenská odpovědnost se postupně stává součástí strategie mnoha firem, včetně výrobců elektrozařízení. S tím přichází i jejich povinnost transparentně sledovat a zveřejňovat údaje týkající se ochrany životního prostředí, sociálních otázek a řízení společnosti.
Výrobci elektrických zařízení musí dodržovat řadu předpisů nejen v České republice, ale v celé Evropské unii. V řešení nadnárodních problémů jim pomáhá i evropská asociace EucoLight, která sdružuje evropské kolektivní systémy pro sběr a recyklaci osvětlovací techniky.
Možná o EKOLAMPu víte, že je členem asociace EucoLight. Velmi nás těší, že se nám letos s našimi evropskými kolegy podařilo dosáhnout důležitého milníku – neuvěřitelných dvou miliard zpětně odebraných kusů osvětlovacích zařízení!
Greenwashing je klamání veřejnosti o ekologické prospěšnosti výrobku, služby či celé firmy. Obvykle bývá součástí marketingových kampaní, ale nemusí jít vždy o záměr, často může souviset s nedostatkem informací.